Motivarea fericirii

Tradus google de pe https://positivepsychology.com/

Fericirea poate fi un factor motivant? Răspunsul la aceste întrebări depinde atât de cum definim fericirea, cât și de cine întrebăm.

Datorită cercetării în creștere rapidă în psihologia pozitivă, știința din spatele a ceea ce face ca viața să merite trăită, știm multe despre ceea ce ne face fericiți și ce duce la bunăstarea psihologică. Există, de asemenea, o mulțime de dovezi potrivit cărora experiențele subiective pozitive contribuie la creșterea motivației sau, în cel puțin ceea ce psihologia consideră o expresie a aceleiași.

Din cercetările lui Barbara Fredrickson cu privire la modul în care emoțiile pozitive ne lărgesc percepția și cresc impactul și bunăstarea pozitivă până la studiile Teresa Amabile care arată cât de fericiți sunt angajații mai productivi, putem observa cum cultivarea optimismului și a emoțiilor pozitive pot servi un rol adaptativ și pot fi distincte factorul motivațional.

Cei care se simt bine sau manifestă un efect pozitiv sunt mai creativi, îi ajută pe ceilalți, arată persistență în fața eșecului, iau decizii eficient, arată o motivație intrinsecă ridicată și așa mai departe. Studiile arată că efectele pozitive pe termen scurt ne ajută să avem succes în multe domenii din viața noastră, inclusiv căsătoria, prietenia, veniturile, munca și sănătatea (Lyubomirsky, King, & Diener, 2005).

Modelul teoriei extinde-și-construi

Atunci când combinăm emoții de bază, aprecieri cognitive și cunoaștere de ordin superior (de exemplu, concept de sine, emoție, cunoaștere), obținem ceea ce psihologii numesc scheme de emoție, care funcționează ca sursa centrală a motivației umane (Izard, 1993). Și iată cum ajungem să conectăm motivația la urmărirea a ceea ce face ca viața să merite trăită.

Viața bună constă în obținerea fericirii, folosindu-vă zilnic punctele forte ale semnăturii pe tărâmurile principale ale vieții. Viața semnificativă adaugă încă o componentă: utilizarea acelorași atuuri pentru a transmite cunoștințe, putere sau bunătate.

Martin Seligman

Martin Seligman a susținut că fericirea autentică și satisfacția în viață nu prea au legătură cu plăcerea și cu multe lucruri cu dezvoltarea forțelor și caracterului personal. Dacă cunoașterea operează în slujba motivației (Vohs și Baumeister), atunci dezvoltarea punctelor forte și a caracterului personal ar trebui să conducă la o motivație crescută.

Studiile în bunăstarea eudemonică, asociate cu fericirea, excelența și înflorirea, descriu comportamente eudemonice care să includă excelență, autonomie, autenticitate, auto-dezvoltare, implicare și motivație autotelică.

Când vorbim despre eudaimonia ca formă de bunăstare, conceptele recurente includ sensul, inspirația superioară, conexiunea și măiestria (David, Boniwell, & Ayers, 2014), toate atributele legate de mecanismele cognitive ale motivației.

Cele mai bune momente din viața noastră nu sunt momentele pasive, receptive și relaxante … cele mai bune momente apar de obicei atunci când corpul sau mintea unei persoane este întinsă la efortul său voluntar pentru a realiza ceva dificil și demn.

Mihaly Csikszentmihalyi

Aceste motive mai înalte și expresiile lor comportamentale pot fi, de asemenea, descrise drept consecințe ale eudaimoniei. Potrivit Haidt (2000), experiențele crescute pot motiva un comportament virtuos. Seligman (2002) a numit-o o plăcere mai mare, iar Maslow (1973) a descris o persoană eudemonică ca fiind autonomă, acceptând sinele, relaționându-se pozitiv cu ceilalți și posedând un sentiment de măiestrie în toate domeniile vieții (David, Boniwell și Ayers, 2014). Și așa cum indică această descriere, acești indivizi ar fi foarte motivați.

Psihologia pozitivă privește o persoană și întreabă: „Ce ar putea fi?” Totuși, cel mai important, însă, psihologia pozitivă atrage atenția asupra construirii proactive a atuurilor și competențelor personale, iar acestea nu pot fi rele pentru motivație.

Gândurile sunt doar gânduri: cum să încetați să vă închinați mintea dvs. anxioasă

de Michael Stein, PsyD ( tradus cu google de pe adaa.org )

Dacă suferiți de anxietate, probabil aveți o relație controversată și complicată cu mintea. Se simte ca mintea ta te chinui. Îți oferă toate aceste gânduri despre ceea ce ar trebui să te sperii și lucruri oribile care ți s-ar putea întâmpla.  

Îți spune că trebuie să îți faci griji, să analizezi și să cauți o asigurare cu privire la toate aceste lucruri. Nu se închide niciodată. Nu te va lăsa în pace. Poate cel mai rău dintre toate, atunci când încerci să-i spui de ce probabil nu trebuie să-ți fie frică de toate lucrurile pe care le spune că se vor întâmpla, te numește nebun sau prost sau orice număr de nume rele. Este un bătăuș.

Se simte ca mintea ta te chinui.

Și totuși… îți închini mintea. Tu iei ce spune foarte în serios. Crezi că dacă mintea ta spune ceva, trebuie să fie important. Trebuie să însemne ceva. Oricât de important este mintea ta pentru tine, îi dai cel mai mare respect și încredere. Aceasta este problema.

Este torturatorul tău și totuși te închini. În ce altă situație ai vrea vreodată să te închini propriului tău tortor?

Problema nu este faptul că mintea ta îți oferă gânduri negative; problema este că vă luați mintea atât de în serios. Doar pentru că mintea ta spune că ceva este important nu înseamnă că de fapt este important. Doar pentru că ceva se simte important, de asemenea, nu înseamnă că este important.

Gândurile sunt doar gânduri.

Gândurile nu sunt fapte. Gândurile nu au sens. Conținutul gândurilor tale nu este important.

Ceea ce este important este modul în care îți tratezi mintea. Dacă iei tot ce spune în serios, acordă-i prea mult respect și pune-ți prea multă încredere în minte, aceasta este o rețetă pentru o tulburare de anxietate.

Există un mod mai sănătos de a vă apropia mintea: nu o luați atât de în serios. Nu credeți tot ce spune. Nu vă gândiți mintea ca pe o sursă de încredere de informații, în special despre lucrurile care vă enervează.

Nu mă înțelegeți greșit, nu aveți o minte rea. Nu este faptul că mintea ta vă hrănește gânduri lipsite de sens, negative și mintea tuturor celorlalți este în țintă. Așa funcționează toate mințile. 

Mintea ta face doar ceea ce fac mințile. Mințile noastre le place să ne avertizeze despre lucruri, deoarece mințile noastre cred că ne păstrează în siguranță făcând acest lucru. Mintea ta ar fi întotdeauna mai degrabă greșită de partea de a-ți oferi un avertisment decât pentru că este mai probabil să te păstrezi în siguranță fizic în acest fel, iar mintea ta îi pasă de asta mai mult decât orice. Dar doar pentru că mintea ta își face treaba, asta nu înseamnă că gândurile înseamnă de fapt nimic. Din nou, gândurile sunt doar gânduri. 

Când te-ai gândit că partenerul tău de relație te poate părăsi, asta e doar un zgomot afânat în capul tău. Tratează-l ca atare: ignoră-l și mergi mai departe cu orice făceai de fapt cu ziua ta.

Când ai gândul că ai atins ceva murdar și s-ar putea să prinzi o boală mortală, acesta este doar un neuron aleatoriu care te trage în creier. Nu înseamnă nimic. Tratează-l ca atare: fii respingător față de mintea ta și nu-i acorda niciun fel de atenție sau timp.

Când ai gândul că anxietatea ta nu se va îmbunătăți niciodată, acesta este doar un sunet zgomotos în capul tău. Tratați-o astfel: spuneți sarcastic în mintea voastră: „Bine, mulțumesc pentru asta, continuați-i!”

Amintiți-vă, atunci când vă tratați mintea în acest fel, aceasta nu înseamnă că mintea voastră va înceta neapărat să spună lucruri astfel. Mintea ta va face ceea ce vrea să facă; nu ai control asupra gândurilor care îți apar. Nimeni nu face de fapt. Important nu este ce gânduri ai, ci ceea ce faci când ai acele gânduri.

Așa că data viitoare când mintea ta începe să se rotească despre motivul pentru care ar trebui să te simți nerăbdător cu ceva, încearcă să reacționezi la el diferit. Nu vă închinați mintea, recunoașteți că este un zeu fals nedemn de încrederea, respectul, timpul sau atenția voastră. În schimb, reveniți la orice faceți chiar în fața voastră în momentul prezent și depuneți eforturile în acest sens. 

Chiar dacă nu vă puteți opri mintea de a continua să vă oferi gânduri negative, este în regulă, deoarece gândurile sunt doar gânduri.
 adaa.org

Cum ar trebui sa fie femeia ideala in functie de varsta barbatului?

Exista sau nu femeia ideala? Fiecare barbat ar trebui sa stie cum arata aceasta si cum ar trebui sa se comporte in viata de zi cu zi. Un barbat tanar cauta in primul rand o femeie care sa-i satisfaca orgoliul personal.

Ca femeie, tot ce trebuie sa faci este sa ii trezesti interesul, sa zambesti, sa te imbraci cu gust si sa te aranjezi. Sa te intelegi cu prietenii lui este iarasi foarte important!

Dimensiunile nu trebuie sa fie cele ale unui model, dar ii plac femeile cu sani fermi si picioare nu neaparat lungi, dar frumoase.

Barbatul 30-40

Daca la 20-30 de ani conteaza foarte mult ca femeia de langa el sa fie atragatoare, acum barbatul este mai interesat de materia cenusie, daca se poate spune asa. Deci, isi doreste o femeie cu care sa poarte discutii interesante, care sa aiba raspunsuri inteligente si care este responsabila. ii plac femeile sigure pe ele, cu tenul luminos si mersul apasat, dar nu barbatesc.

Nu strica deloc daca ai fler la cumparaturi, daca stii cum sa cheltuiesti si mai ales, daca iti place sa faci sex tandru si nu il coplesesti cu apeluri si mesaje.

Daca pentru barbatii mai tineri aspectul conteaza cel mai mult, pentru barbatul de 30-40 de ani succesul social si profesional al femeii de langa el primeaza.

Barbatul 40-50

Pe masura ce inainteaza in varsta, barbatii sunt tot mai interesati de trecutul femeii de langa ei. in concluzie, incepand cu 40 – 40 si ceva de ani, barbatii vor o femeie respectabila din toate punctele de vedere si care sa nu se lase cucerita cu una, cu doua desi in viziunea unora, varsta de 40-50 este una care nu iti mai permite sa faci ,,mofturi”. Ei bine, barbatii sunt niste cuceritori si au inradacinata ideea ca ceva scump se obtine mai greu.

opiniatimisoarei.ro

%d blogeri au apreciat: